Back
BackToMain
PrevMode
Mode

מבצע "צוק איתן"- עצות להרגעה בזמן האזעקה ובמרחב המוגן

 

 

 

תלמידים יקרים,  

זמנים לא קלים עוברים עלינו, ובמקום לנוח וליהנות בחופש הגדול, אנו מוצאים עצמנו רצים למקלט לקול אזעקות...

כדי שנעבור כולנו את הימים הקרובים באופן הבטוח ביותר על כולנו לנהוג בהתאם להוראות הבטיחות. במידה ואתם שומעים אזעקה גשו למרחב מוגן.  השתדלו, עד כמה שאפשר, להימצא בקרבת מרחבים מוגנים והיו זמינים או קרובים ככל האפשר לבני משפחה. כמו כן, במידה ואתם חשים פחד או דאגה אתם מוזמנים לפנות אל המחנכים, היועצות ואנשי צוות בית הספר. אנו כאן בשבילכם ועבורכם בימים מתוחים שכאלה. 

הנה כמה עצות כיצד ניתן לנסות ולהרגיע את עצמנו בזמן אזעקה:

  1. חשבו על רעיון נעים ונחמד, שברגע שתישמע האזעקה, תתחברו אליו (סיטואציה נעימה, חלום שיש לכם, סיפור או ספר אהוב וכד').
  2. חשבו על שיר אהוב במיוחד, שברגע הישמע האזעקה תשירו אותו לעצמכם בקולי קולות, תוך כדי ריצה לממ"ד. 
  3. כשאתם מגיעים למקום מוגן, נסו להרגיע עצמכם באמצעות נשימות ונשיפות עמוקות זה משחרר חרדה ומרגיע. ניתן גם לקפוץ ולעשות  תרגילי הרפיה שונים במקום.
  4. דמיינו לעצמכם מקום שאתם אוהבים להיות בו ויש לכם זיכרונות טובים ממנו = "המקום הבטוח" שלכם והתחברו אליו עם הישמע האזעקה ולאחריה. חשבו עליו,גם כשאין אזעקה.
  5. שתיית מים ואכילת ממתק טעים יכולים להקל. כדאי שיהיו בהישג יד. 
  6. בעת ההליכה המהירה מאוד למקום המוגן, שימו לב למי שקשה לו ועזרו לו להגיע במהירות למקום המוגן. אפשר גם להיצמד למישהו קרוב ולהיות לידו ואיתו.


ולהורים, בעת השהייה במקום המוגן כדאי לזכור:

  • את/ה המבוגר/ת המשמעותי שאליו הילדים מסתכלים.
  • התנהגות ברורה החלטית, ומובילה, תגביר את ביטחונם ותסייע בידיהם לחוש מוגנים ורגועים יותר.
  • יצירת קשר עין עם ילדים שקשה להם ואמירת מילה מעודדת ומרגיעה, יכולה לעשות הרבה מאוד.
  • חלוקת מים וביסקוויטים עוזרת מאוד.
  • ארגון שירה משותפת יכול לחזק את תחושת ה"ביחד" ואת תחושת השייכות והתמיכה ההדדית.
  • מתן תפקידים, גם קטנים ביותר, נותן תחושה של שליטה במצב ומגביר את הביטחון.
  • העלאת המורל והתקווה, נותנת כוח לכולם להתמודד בצורה טובה יותר.


     

                                       בתקווה לימים שקטים יותר,

                              משפחת אורט חולון