ועוד על התוכנית:
אנחנו משתמשים בכסף בכל יום: קונים במכולת, הולכים לקניון לקנות משהו, לפעמים קונים באינטרנט. חלקנו עובדים ומצליחים להרוויח כסף במהלך החודש, וחלקנו מקבלים כסף מההורים או מהסבתא.
האם חשבתם פעם כמה שווה כסף? זו נראית שאלה מוזרה, כי 50 שקלים שווים ל-50 שקלים – לא? כן, אבל לא בדיוק.
כשאנחנו מדברים על ערך הכסף, האם אנחנו מתכוונים לדבר על “מה אנחנו יכולים לקנות באמצעותו?
“ערך הכסף שלנו משתנה באופן יומי, המחירים של המוצרים אותם אנחנו קונים עולים ויורדים על פי כוחות השוק, ואם בתחילת עונת הסתיו יכולתי לקנות חצי סוודר ב-100 שקלים בחנות בקניון, בסוף העונה אני אוכל לקנות באותם 100 שקלים – 2 סוודרים במבצע 1+1. כלומר, אותו שטר של 100 שקלים – אבל כמות שונה של הסחורה, בזמנים שונים.
וזה כל מה שאפשר לקנות בכסף? כסף לא קונה רק מוצרים, אלא באמצעותו אנחנו רוכשים שירותים שונים כמו: עובדים לחופש הגדול, שרברב שיבוא לתקן לכם את הצנרת בבית, מורה שמלמדת אתכם בכיתה, מורה לנהיגה או רופאה.
מטרות:
- לסגל הרגלים פיננסיים בריאים בקרב בני נוער שניתן ליישם בחייהם הנוכחיים וכהכנה לחייהם הבוגרים
- עידוד הדיאלוג הפיננסי בקרב בני הנוער וסובביהם- משפחה, חברים וקהילה
- פיתוח יכולות חשיבה באמצעות התחום הפיננסי- חשיבה ביקורתית, ניתוח דילמות
- שילוב שיטות הוראה לקידום למידה משמעותית בחינוך פיננסי